شبکه خبر دو هک نشده است
روابط عمومی سازمان صدا و سیما:

شبکه خبر دو هک نشده است

کد خبر: ۱۴۰۸۵۱۴
تعداد بازدید : 42

در ایام عید نوروز در مناسبت‌های مهم، جلوی نفوذهای بسیار جدی گرفته شد که الحمدلله اتفاقی نیفتاد و با نفوذ مقابله شد.

پیمان جبلی، رئیس رسانه‌ملی در بخشی از گفت‌وگوی تفصیلی خود با «جام‌پلاس» به اخبار مطرح شده درباره هک شدن یکی از شبکه‌های رسانه ملی پرداخت و گفت: نه صداوسیما، بلکه هر مجموعه‌ای که فعالیت‌های آن براساس تکنولوژی اطلاعات و IT و بر مبنای انتقال فایل دیجیتال شکل گرفته در معرض خطر هک است.

وی ادامه داد: زمانی بود که محتوای صداوسیما با سیستم نوار و کاغذ پخش می‌شد. نوار مغناطیسی یا بتاکم به استودیو منتقل و کاغذ هم به‌صورت برگه خبر در اختیار مجری قرار داده می‌شد. از زمانی که فناوری دستگاه‌ها فایل‌محور شده، در رادیو و تلویزیون هم سیستم دیجیتال بر مبنای انتقال فایل از یک نقطه به نقطه دیگر کار می‌کند؛ درنتیجه ضربه‌پذیری از ناحیه هک مبتنی بر سیستم IT بیشتر شده ‌است.

جبلی افزود: دستگاه‌های مختلف ازجمله صداوسیما تمام تدابیری که مانع نفوذ و هک می‌شود را به‌کار گرفته اما واقعیت امر این است که زیرساخت‌های ما باید قوی‌تر و به‌روزتر باشد تا در مقابل این نفوذها آماده‌تر باشیم.

هک شبکه‌های رادیو و تلویزیونی همیشه سیاسی نیست

وی ادامه داد: درحال‌حاضر تلاش ما این است که زیرساخت‌های فنی و مبتنی بر IT را در سازمان صداوسیما ارتقا دهیم. اتفاقاتی که می‌افتد، تلخ است اما رویدادهای این‌چنینی ما و همکاران‌مان در حوزه فناوری اطلاعات را نسبت به مخاطرات هشیار کرده و زمینه آماده‌سازی تدابیر لازم را فراهم می‌کند.

جبلی همچنین گفت: البته این امر مختص صداوسیما نیست و شبکه‌های رادیو و تلویزیونی کل دنیا حتی کشورهای پیشرفته در معرض این نفوذ و هک است. وقوع این اتفاقات همیشه هم سیاسی نیست، برخی مواقع گروه‌ها یا افراد ماجراجو می‌خواهند با ورود به این سیستم‌ها توانمندی خود را اثبات کنند.

جلوی نفوذهای بسیار جدی در صداوسیما گرفته شد

در ادامه این گفت و گو رئیس رسانه ملی درپاسخ به این پرسش که آیا عامل داخلی موجب این اختلال شده بود یا هک از بیرون سازمان اتفاق افتاده بود نیز گفت: امکان ورود عنصر ناشناس به مجموعه فرآیند انتقال فایل باید از هر طریق و مسیری مسدود شود. در طول ماه‌های اخیر اقدامات خوبی در مجموعه زیرساخت سازمان اتفاق افتاده و همکاران عزیز در حوزه معاونت توسعه فناوری تدابیر خوبی را در این‌خصوص اتخاذ کرده‌اند تا امکان ورود و دخالت عناصر ناشناس به مجموعه فرآیند انتقال فایل به سازمان گرفته شود.

وی همچنین در این بخش از حملات ناموفقی که در ایام نوروز صورت گرفته بود خبر داد و گفت: در ایام عید نوروز در مناسبت‌های مهم، جلوی نفوذهای بسیار جدی گرفته شد که الحمدلله اتفاقی نیفتاد و با نفوذ مقابله شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها